6 Ekim 2012

Japanese Food & Restaurant Expo


Bugun sevgili dostumuz Cana ve Ricky'nin davetlisi olarak Manhattan'da Japon yemekleri ve ickileri ile ilgili halka acik olmayan (sadece yemek sirketlerine yonelik) bir fuara katildik.

Onlarca fotograf cekmisim! Sake'yi fazla kacirdigimizdan midir otuziki disimiz de gozukuyor tum karelerde. Bolca lezzet tattik, cogunun adini unuttum. Siseler, sunumlar ve begendigim her detayi goruntuledim. Umarim sizler de bakarken keyif alirsiniz.

Fuar genel olarak uc kisimdan olusuyordu. Birinci kisimda yemek sunumlari, orta salonda ickilerin tanitildigi bolum, son kisimda ise; tabak, bardak, bicak ve japon mutfaginda kullanilan elektronik aletler vardi. Biz biraz karisik gezdik. Yemek, sonra biraz alkol, sonra tekrar yemek seklinde... Cunku ust uste alkollerin tadina bakmak istemedigimizden ara ara gecis yaptik yemeklere.



Bana da hediye olarak verilen bu tahtalarla sake iciliyormus. Burada urunun tanitim kartlarini koymuslar.

      Coedo markali Japon birasi. Kyara, Beniaka, Ruri, Shiro, Shikkoku isimli 5 farkli cesidi var.

Ben Ruri ve Beniaka'yi denedim. Fotografta gordugunuz Beniaka. Ruri'ye gore daha sertmis! Ben ikisinin de tadini cok begendim.

Choya markasi erikten yapilmis meyveli saraplar yapiyormus. Fotografta dikkatinizi cekiyormu bilemiyorum ama sisenin icinde de erikler var. Tadi gayet tatli ve yumusak bir icimi var. Ilk defa icmeme ragmen favorim olmaya aday kendisi!


Japonca bir karekterin ne anlama geldigini ogrendim :) Sag alttaki isaret Sake demekmis. Zaten siseyi andiran bir sekli var bence. Yanlis hatirlamiyorsam bu bir kanji. Japonlarin yazi sisteminde kullandigi alfabelerden bir tanesi.

Sakura Muromachi meyve likorleri.. White peach ve red chili pepperi denedim. Ikisi de bir yudumda buyuk zevk verdi. Biberli olan bogazimda hafif, hos bir yanma hissi birakti.


 Alttaki kucuk bardak seklinde sakeler cok hosuma gitti. 




Bu kokteyli cok sevdim. New Jersey'de zaman zaman gittigimiz Mitsuwa markette satildigini duyunca da sevindim. White peach olani mutlaka alacagim.
 






Ahtapotlar dograniyor ve bir karisimla asagida goreceginiz pisiricide pisirilip turlu baharatlarla ikram ediliyor. Ilk defa yedigim icin adini bilemiyorum ama lezzeti yerindeydi.

Duzeltme: Bu toplarin adi "Takoyaki"imis ve Osaka sehrinin meshur yemegiymis.





Ara ara boyle showlar oldu. Burada sefler yellowtail susi yaptilar.

Biz de yedik.





Mitsuwa markette gordugumde sasirmistim bu gercek gibi gorunen maket yemekleri. Ne kadar gercekciler degil mi?
Restaurantlarin ve musterilerinin isini epey kolaylastiriyor olsa gerek. 

Geldik canak comlek kismina..Yeni nesil susi sunumlarinda bu kayiklari kullaniyorlarmis. Belki de eskiydi de ben denk gelmedim. Guzel bir gorsel solen.






Japon yapimi bicaklar. Isin sirlarindan biri de bu ki getirip sunuyorlar.


Yukarida gordugunuz makina susilerin pirincli kismini hazirliyor.


Fotograftaki sistem Kaiten sushi sistemine ait. Degisik yemekler, musterinin onune yerlestirilmis bu platformda surekli donuyor ve musteri istedigini secebiliyor. Hesabin tabaklarin renklerine gore odendigi bu sistemde, menuden kendi ozel siparislerinizi de verebiliyorsunuz. 




Yazima burada veda ederken Cana Ablaya Japon kulturuyle dolu bir gun icin cok tesekkur ediyorum! Ve bugunden bana ani kalan ganimetlerimin fotografini ekliyorum.


1 yorum:

  1. Canim,
    Bizde size tesekkur ederiz bize eslik ettiginiz icin. Hep birlikte cok guzel bir gun gecirdik. Cok guzel yazmissin, linkini hemen teyzemlere yollayacagim okusunlar diye. Ahtapot toplarinin adi "Takoyaki" ve Osaka sehrinin spesyalitesi.

    YanıtlaSil